سئوالات مربوط به
حسابداری
سئوال:
آیا کدینگ‏‏ حساب ها اعم از گروه،کل و معین قابل ویرایش کردن و تنظیم دلخواه هستند؟ آیا به گروه های تفضیلی مشخص می توان آنها را ارتباط داد؟
 
پاسخ:

بله، چنین امکانی وجود دارد. در نرم افزاز بصورت پیش فرض حساب های معین و گروه های مختلف وجود دارد. شما میتوانید قبل یا حین استفاده از نرم افزار آنها ویرایش، حذف یا در هم ادغام نمایید. از طرفی در صورت نیاز به گروه جدید، دفتر کل یا حساب معین میتوانید از منو حسابداری>>کدینگ حساب اقدام به افزودن در سطوح دلخواه کنید.

در همین صفحه با انتخاب حساب های معین گروه های تفضیلی نمایش داده می شوند، که به سادگی با نشان دار کردن آنها می توان انتخاب تفضیلی برای حساب معین مربوط را محدود به همان گروه تفضیلی نمایید.

 
سئوال:
اطلاعات مربوط به کد اقتصادی، شناسه ملی و از این دست موارد را در پرینت سفارشات و فاکتورهای رسمی از کجا باید وارد کنیم یا تغییر دهیم؟
 
پاسخ:
در قسمت اطلاعات پایه >>حسابداری>>شرکت وارد می شود و موارد زیر را می توانید ویرایش کنید:
شماره ثبت، شماره اقتصادی، شناسه ملی
نام شعبه یا شرکت
آرم (لوگو)
تلفن، فکس، کد پسنی، آدرس
از این اطلاعات می توان در چاپ صورتحساب فروش، فاکتور رسمی و... بهره مند شد.
 
سئوال:
علت وجود آرتیکل رندینگ در سند خرید چیست؟
 
پاسخ اول:
فی ورودی کالا به انبار در رسید خرید، به واحد ریز کالا باید رند باشد و نمی تواند اعشار داشته باشد.بنابراین وقتی در هنگام خرید به این مشکل برخوردید در قسمت اضافات مبلغ جزیی مانده را اضافه کنید و معین ان را  رندینگ خرید ثبت کنید.
پاسخ دوم:
سند خرید مربوطه یک بار از اسناد حذف شده و فی کالا ویرایش شده است. در این حالت باید مغایرت های احتمالی کالا گرفته شود، سپس بهای تمام شده اجرا شود و در نهایت برای سند خرید مربوطه اصلاح اسناد خودکار زده شود.
 
سئوال:
تفاوت درج سند با صدور سند در تب حسابداری چیست؟
 
پاسخ:

گزینه صدور سند که یک مسیر نزدیک برای "حسابداری>>نمایش اسناد>>جدید" می باشد، در اصل ثبت سند عمومی (دستی) تلقی می شود. گزینه درج سند نیز همین امکان را محیا می کند، با این تفاوت که شما می توانید شماره سندهای خالی را بجای آخرین شماره موجود انتخاب کنید و یا اینکه با تغییر شماره بصورت دستی در بین سایر اسناد ثبت مورد نظر خود را قرار دهید.

"حسابداری>>نمایش اسناد>>عملیات اضافه>>درج سند"
دقت داشته باشید که این عملیات امکان بهم زدن ترتیب شماره اسناد و تغییر شماره سایر سندها را نیز می تواند در پی داشته باشد. در استفاده از آن باید دقت و هماهنگی های لازم از قبل صورت پذیرد.

 
سئوال:
امکان ویرایش سند افتتاحیه سال مالی وجود دارد؟
 
پاسخ:
بله، سند افتتاحیه از مسیر "اطلاعات پایه>>حسابداری>>سال مالی" قابل ویرایش است.
مطلوب است قبل از ویرایش این سند جزئیات مروبط به آن با حسابدار شرکت مورد بحث و مشورت قرار گیرد.

در این بخش مواردی همچون اسناد جریان وصول و اسناد نزد صندوق توسط فایل نمونه اکسل نیز قابل بارگذاری است.
 
سئوال:
امکان ویرایش تنظیمات اسناد خودکار وجود دارد؟
 
پاسخ:
بله
نکته اول: بمنظور پیشگیری از مشکل در نرم افزار و ثبت اسناد، مطلوب است این دسترسی را از اکثر کاربران بگیرید.
نکته دوم: در صورتی که قصد ویرایش این تنظیمات (اسناد خودکار) را داشتید، حتما با هماهنگی واحد پشتیبانی این کار انجام پذیرد. چرا که احتمال بروز مشکلات جبران ناپذیری وجود دارد.
 
سئوال:
آیا نرم افزار امکان مغایرت گیری بانکی دارد؟
 
پاسخ:
بله
از منوی حسابداری>>مرور حساب می توانید با مورد نظر را از تاریخ مد نظر یا بدون تاریخ جستجو کنید. سپس وارد گردش حساب بانک شوید. در اینجا با کمک فایل اکسل نمونه که در بالای جدول گردش ها قرار دارد، اطلاعات بانک را وارد جدول نمونه کنید. در کنار همین گزینه تصویر فایل اکسلی است که با نگهداشتن نشانگر موس بر روی آن جمله مطابقت با اکسل ظاهر می شود. فایل مورد اکسل را در اینجا آپلود نمایید تا پس از تایید بصورت خودکار به صفحه مغایرت گیری بانک هدایت شوید.